i k l a n

Thursday, December 3, 2009

benda alah yang menarik..hikhikhik



apakah benda alah itu..?? benda yang dimaksudkan tu ada dalam gambar di atas. tapi yang menarik adalah tulisan kat papan hitam tu.

"the important thing is not to stop questioning".

tulisan tu membuatkan macam-macam benda ku fikir dalam kepala ini. pertamanya kenapa imej pokok yang digunakan. kenapa ayat yang digunakan tu negatif..? tapi perasan tak benda alah tu telah meninggalkan pelbagai persoalan di minda orang yang melihatnya. sama seperti maksud ayat yang tertulis disitu. begitu unik sekali idea meletakkan benda alah ni. maaf terpaksa guna nama "benda alah" sebab tak tahu apa namanya.

teringat pula kat safiy. anak sulung kakak yang berada di kampung. dia ni suka bertanya macam-macam sampai atok n neneknya tak larat nak melayan. biasalah budak-budak kan. orang kata kanak-kanak yang banyak bertanya ni bijak orang nya. mudah-mudahan menjadi seorang insan yang bijak dari segala segi yang baik.

tetiba teringat..segala persoalan tu muncul dari dalam otak. otak yang mempunyai akal untuk berfikir. sungguh unik sekali penciptaan otak ini. bersyukur kepada ALLAH swt yang telah menciptakan segala kejadian di langit dan dibumi. sesungguhnya allah menyuruh kita berfikir akan setiap kejadianNYA. supaya kita merasa insaf serta tunduk dan patuh kepadaNYA. ya allah..jadikanlah aku seorang insan yang mengikut jalanMU yang sebenar ;)

1 comment:

muhsync said...

lupa nak tulis. benda alah ni ada di tepi jalan dalam kampus induk UTHM. kalo tak jalan kaki hari tu, mesti tak jumpa benda alah ni...

Related Posts with Thumbnails