i k l a n

Monday, December 6, 2010

menyibok di blog org

pagi td boring-boring aku g jejalan kat blog sorang kawan aku nih. tetiba tertarik ngan entri dia. korang baca laa sendiri kat sini
bukan pe pon. sebabkan aku tertarik ngan entri tu, aku TERbagi komen panjang lebar lak kat situ. eh dah jadik cam satu entri baru lak. nak tgk komen aku..? nah baca di bawah:

masyaAllah hebat betol entri kali ini.

bab riba’ ni satu isu yang skg ni gila2 diperkatakan dan diperdebatkan. sampai satu tahap tu pinjaman islamik kat bank islam pun dilabel sebagai “riba’ backdoor”. aku pun xsure sangat dalam isu yang lebih mendalam ni. itu bagi yang amik tau pasal isu riba’. ramai gak org yg terpelajar dan kononnya jawatan tinggi tu mmg tak amik tau langsung pasal isu riba’. mereka lebih titik beratkan isu makanan halal dan haram tapi isu makan riba’ atau nama glamor riba’ ni sebagai faedah, bunga dan dividen ini langsung tidak diambil peduli. walhal dosanya 36kali lagi teruk dari berzina. nauzubillah

isu minyak naik, gula naik, gas naik..
aku tertarik ngan komen PM Dr Ashraf Wajdi salah sorg tokoh muda dalam bidang kewangan islam dan merupakan calon UMNO yang kalah d kampung aku. aku quote jelah pe yang ditulis kat wall fb beliau:

“Ada sebab mengapa rakyat marah terhadap kenaikan harga minyak. Seperti yg saya telah sarankan beberapa kali dalam temuramah2 di telivisyen dan akhbar, daripada menubuhkan makmal rasionalisasi subsidi, lebih baik wujudkan makmal mengkaji secara komprehensif STRATEGI MENGURANGKAN BEBAN KOS SARA HIDUP RAKYAT. Kerajaan mesti lebih prihatin terhadap denyut nadi rakyat jika ingin terus relevan….”

komen aku…pekejadahnya nak rasionalisasi subsidi untuk rakyat miskin tapi patutnya fokus bagaimana nak naikkan pendapatan rakyat tanpa menaikkan kos sara hidup.

perjuangan kerajaan meningkatkan pendapatan rakyat dengan mencanang “rakyat berpendapatan tinggi” langsung tak leh pakai sebabnya masa rakyat dh berpendapatan tinggi tu nanti taraf hidup pun cukup tinggi gak. so nothing happen. sama jek cam sekarang..yg kaya makin kaya, yang miskin terus miskin dan semakin miskin..

sori melepaskan geram kat blog ko lak..hihi

sekian itu jek komen aku yang tak tahu malu kat blog org. xpernah lagi wat perangai cenggini. first time ni..

p/s: ‎"The great end of life is not knowledge but action." - by Thomas Henry

3 comments:

[ a D D y ] said...

komen PM Dr Ashraf xde link?

muhsync said...

owh lupa lak. PM Dr Asyraf tu leh lawat kat fb beliau. tak pn cuba bukak link ni

http://www.facebook.com/profile.php?id=1623709046

MuzzamMiL said...

Sama-sama..

Sekadar coretan dari HambaNYA yg jahil cuma..

~ Datuk Roberto Farmville ~

Related Posts with Thumbnails