i k l a n

Thursday, March 22, 2012

cabaran gunung ledang [gambar]

okey..!! kali ni xnak citer panjang. ni antara gambar yang sempat di snap ngan camera phone aku

ni gambar persiapan sebelum bergerak dan sebelum taklimat. waktu ni dalam jam 9 pagi

masih lagi berkumpul di depan pejabat

ini peta laluan yang ada untuk ke puncak

taklimat yang disampaikan oleh pihak pengurusan

sampai di CP1: memang semput sebab untuk sampai ke sini perlu melalui 739 anak tangga. masa ini aku rasa macam malas giler nak jalan. lagi pun aku dah lama tak jalan kaki jauh. kalo ikutkan kemalasan memang nak stop kat sini jek

kat sini dah memulakan pendakian tanpa anak tangga

seterusnya CP3

dari CP3 terus cross ke CP5 sebab mengejar masa. supaya kami boleh sampai ke puncak dalam masa yang ditetapkan. kami perlu mula bergerak turun semula selewat2 nya jam 3 petang

ni kat CP5. kat sini berehat agak lama. sempat makan, masak maggi, tido, dan sempat juga solat dhuha. waktu ni jam 12 tengahari

masih lagi di CP5. di sini mengumpul tenaga untuk memulakan pendakian yang lebih mencabar

kenapa gua kambing ek? sebab gua tu kecik sgt kot

dalam perjalanan ke CP yang seterusnya, kami dah mula kena mendaki menggunakan tangga

aaaaahhh...blur lak gambar ni..!!

okey...posing baek punya. ni mendaki batu hampar yang kecik je.dah mula guna tali untuk ke atas

ini pun sama

bersedia utk mendaki batu hampar yang besar punyaaa..!!

inilah batu hampar yang besar

ni amirul ngan abahnya (ustaz razak). diorang ni jadi buah mulut pendaki lain. sebabnya amirul adalah peserta termuda dalam expedisi itu (darjah 4). abahnya pulak yang paling berusia (umur 30an menghampiri 40). tapi mereka berada dalam kumpulan depan yang pantas

yeeeaaaahhhh...ni dah berada di ketinggian 1000m dari paras laut. dah mula ada pokok bonsai. nyaman dan damai dok kat sini. rasa nak tido situ pn ada gak

bermulalah ketinggian 1000m ke atas. pemandangan memang superb. subhanallah

masyaAllah cantiknya ciptaan Mu

okey dah nak sampai ke puncak. kat sini kami solat jamak dan qasar dulu

tu dia...nak kena naik ngan tangga lak

dan akhirnya sampai juga di puncak. lingkungan jam 4 petang

ni azam..bdk sains sukan uitm shah alam. dialah yang ketuai senaman pagi sebagai pemanas badan dan persediaan sebelum mendaki

masyaAllah indahnya..indahnya...indahnya.. (aku sempat tido jap sebelum bunyi guruh datang...hehe)

ini buktinya aku sampai ke puncak. disebabkan kat sana aku tak leh nak wat vandalism untuk menconteng nama, so aku conteng pada gambar ni pun jadi lah.

gambar turun ke tapak khemah xde sebab keadaan tak mengizinkan. perjalanan pulang di sambut dengan hujan lebat di pertengahan perjalanan. maka henfon pun selamatlah sekali basah bersama. menyebabkan sampai sekarang henfon ada masalah teknikal..huhu