i k l a n

Wednesday, April 4, 2012

berniaga

rata-rata semua tahu kaum mana yang monopoli perniagaan.
dan tak kurang ramainya yang mengiktiraf kaum ini tentang kepandaian mereka berniaga.
tapi betol ker diorang pandai berniaga? atau ada satu strategi yang dinamakan sebagai MONOPOLI.

aahh..itu semua tak penting. tapi aku memang tak puas hati. sebabnya aku cari kedai jilid thesis semuanya dikuasai oleh kaum ini. dan yang lagi memanaskan perasaan tak puas hati aku adalah bilamana diorang ni takde adab dengan costumer. (ini dah jadi sesi luahan ketidakpuasan hati)

tapi aku takdelah nak kaitkan ngan perkauman pun. sebab ada juga peniaga dari kaum ni yang tersangat friendly dengan aku. cuma bilamana terjadi kes gitu memang agak panas skit la. and then aku istighfar banyak-banyak sebabnya aku baru sedar yang syaitan telah menguasai diri aku. kemudiaan syaitan pun pergi lari jauh-jauh (ohhh...dah mula mengarut).

anyway...orang islam yang beriman lagi bagus cara berniaga. boleh cuba contohi abdul rahman bin auf. sahabat nabi yang sangat pandai berniaga dan KAYA.

sebenarnya aku tengah mencari karya-karya tentang sahabat-sahabat nabi yang kaya. nak ikut jejak langkah mereka. insyaAllah

sesapa yang ada cadangan leh usulkan kat aku tanpa rasa segan dan silu
(silu ni apa..?)

No comments:

Related Posts with Thumbnails