i k l a n

Monday, February 8, 2010

SpiriT of LeDaK 01

who is the ledak 01 green beret..?

01 - i the ledak 01 green beret
02 - for things to change i must change first
03 - i pay the price to prepare to win
04 - i follow the system i focus on the circle of control
05 - i do it now, discipline, discipline, discipline
06 - i just do my best and make things happen
07 - i love what i do and help my buddy and team to win, win, win
08 - to win the war win the heart

go GB go...win, win, win
go GB go...win, win, win

i believe i achieve
i believe i achieve
i believe i achieve



hujung minggu lepas pada 6 n 7 feb 2010..saya dan sekumpulan sahabat dari batu pahat telah menghadiri satu kursus yang dinamakan LEDAK 01 (Latihan dakwah) bertempat di kompleks mustika embun, johor bahru. Program yang ringkas dan padat serta memberi impaks yang cukup besar kepada peserta program. Antaranya adalah apa yang dikenali sebagai "spirit of LEDAK 01". penerapan program tersebut menyebabkan spirit tersebut betul-betul menyerapi dalam jiwa kami sebagai peserta walaupun sudah kembali ke rumah. Bagi saya pula, program ini telah memberi suatu kesedaran yang cukup mendalam ke dalam diri saya serta memberi suatu dimensi baru untuk saya melihat sesuatu perkara dalam perspektif yang lain pula. semoga ia terus tersemat dalam sanubari. telah diberitahu bahawa selepas ini akan ada LEDAK 2. Harap dapat menyertai program tersebut...amin

kredit gambar kepada encik dolumin (www.jedbiru.blogspot.com). saya xsempat nak amik gmbar sbb PDA dah abis bateri n fokus kepada pengisian program.



di sana saya menyertai kumpulan yang dinamakan "mukabuku" dan ia merupakan kumpulan yang sentiasa disebut-sebut serta telah menimbulkan kontroversi..hehe.



inilah hadiah kami yang nak diberikan kepada jawatankuasa program tetapi hadiah-hadiah tersebut telah dikoyak dan disepahkan di depan mata kami. masa itu terasa sangat sadis n tersentap. "arrrgghh aku terkena" jeritku di dalam hati. betul-betul membuatku terfikir...

ingat lagi kata-kata ustaz razak (master trainer ledak 01)
jika kita dapat hadiah, kita akan ingat hadiah atau pemberi hadiah? bagaimana pula hadiah yang telah ALLAH kurniakan kepada kita (penglihatan, pendengaran, kebijaksanaan, kehidupan dll)..adakah kita ingat pada ALLAH atau hanya memberi perhatian pada hadiahNYA sahaja..??
sama-sama kita renungkan...

i believe i achieve 3x

inspirasimuhsync.blogspot.com

2 comments:

ct as said...

mmg bersemangat.. ^_^

faizulamin said...

tahniah brader!
keep it up!
rasa rugi jugak tak bersama korang dalam program tu.

Related Posts with Thumbnails