i k l a n

Wednesday, September 22, 2010

Mati Syahid


Semalam 21hb sept 2010 sempat menghadiri satu forum keamanan untuk gaza. Forum yang membariskan Dr Jamnur dan pengerusi aqsa syarif malaysia cukup menyentuh hati para hadirin. Perkongsian dari Dr Jamnur itu paling-paling menyentuh hati. Sepanjang 30 minit beliau menyampaikan perkongsian tu beberapa kali aku rasa nak menitiskan permata-permata berharga yang dah lama aku simpan. Perkara yang paling menarik hati aku adalah tentang MATI SYAHID. Bagaimana beliau dapat mencium bau kasturi yang sangat harum selepas pesakit yang beliau cuba rawat telah meninggal dunia. Janji Allah orang yang mati syahid adalah hidup disisi Allah. Ia telah dibuktikan oleh suatu kejadian di mana orang yang mati syahid dan telah dikebumi selama 30 tahun lalu tapi darahnya masih lagi mengalir segar dari tubuh. Subhanallah...masa tu rasa teringin sangat untuk aku syahid di jalan Allah. Persoalannya layakkah aku untuk syahid di jalanNya..? dengan keadaan diri dan amalan hidup sebegini..ohh..

1 comment:

Roronoa said...

Bagus la kau sedar..pasni jgn tengok crita korea lagi..

Related Posts with Thumbnails