i k l a n

Tuesday, February 22, 2011

BATUK oh BATUK

“Batuk..batuk..batuk”

“Aku pergi ke mana-mana mesti ada orang batuk. Ni musim penyakit batuk ke apa?”

“Hurm..sedarlah diri tu sikit. Awak tu pun batuk jugak”

“Oppss..lupa lak. Patutla aku begitu peka dengan orang yang batuk. Rupanya sama frekuensi..hehe”

Disebabkan batuk yang teruk dan tak baik-baik lagi maka aku pun bertindak menziarahi Farmasi Sharifah Nur (kawan aku kata ada kaitan ngan sharifah nur tv9..ntah ler) yang terletak tak jauh dari taman perumahan aku ni. Aku ni memang malas sikit nak makan ubat. Mesti korang ingat aku takut makan ubat kan. Itu semua suatu sangkaan yang silap. Aku tak takut pun makan ubat Cuma aku tak nak ubat tu merosakkan sistem pemikiran aku disebabkan oleh bahan-bahan kimia yang ada. Tapi...

Tapi bila dh rasa kritikal camni mau gak cari ubat. Takpe..makan sikit jek..hihi

Dipendekkan cerita..aku pun makan ubat tu. Terus rasa panas dalam dada ni. Tapi sebelum tu aku tak lupa untuk bertawakal kepada Allah sebab Allah yang menyembuhkan aku bukan ubat itu. Dari segi rasa no komen la (tapi ada ditulis kat situ Sarsaparilla flavour-agaknya itu flavour ubat batuk so rasanya macam korang makan ubat batuk la :P). Sambil tu aku belek-belek la kotak ubat tu. Sekali aku tengok ada ditulis supaya ambil ubat ni selepas makan. Alamak..!!! aku belum makan lagi ni.baru jek nak pergi makan..hehe. takpelah..aku pun layan jelah

Dipendekkan lagi cerita..aku makan kt kedai. Sesampai je kat rumah. Kepala aku ni rasa semacam jek. Rasa berat sangat n terus badan rasa seram sejuk. Adoii..ni kesan ubat ke pe? Malam ni ada kelas lak. Camne la nak gi sana. Aku pun terus terbayangkan aku menunggang moto dalam keadaan khayal..kih3. oh tak patut..!! aku pun ambil keputusan untuk baring sekejap walaupun masa tu dah nak maghrib (orang tua kata tak elok tido waktu tu). Tp aku tak tido pun, sekadar baring dan pejamkan mata kemudian terlelap sekejap..oppss!!.

Yang aku musykil adalah kenapa ubat batuk tu ada kesan mengantuk? Masa aku beramah mesra ngan gadis farmasi yang hidung mancung cun melecun tu cakap ubat tu tak ada kesan mengantuk. Dan aku pun kononnya tergoda dengan kata-kata manis pujangga gadis tu terus ambil ubat tu tanpa rasa sedikit ragu dan cagu tentang kesan mengantuk.

Malamnya memang aku menunggang moto 99cc aku tu dengan kelajuan yang tidak dapat dipastikan sebabnya meter rosak. Yang aku pasti segala kereta, lori dan bas aku dapat pintas. Dan yang lagi best aku rasa layannnn...perghh..seronok sungguh bawa moto malam-malam walaupun agak berbahaya lagi-lagi dalam keadaan otak aku layannnn..(kan dh cakap kesan kimia ubat ni leh jejaskan pemikiran)

p/s: jagalah kesihatan tubuh badan supaya tak perlu susah-susah untuk makan bahan kimia yang tak bahaya pada mulanya tapi bila dah makan banyak-banyak akan merosakkan sistem yang canggih manggih Allah installkan dalam tubuh kita ini

-ditulis dalam keadaan otak layannnnnzzzz-

2 comments:

cik ayin said...

cepat2 sembuh yaww :)

muhsync said...

insyaAllah..doa2 kan yaww :D

Related Posts with Thumbnails