i k l a n

Thursday, November 10, 2011

seks tunggang terbalik

kecoh satu bekas tanah melayu dek isu seksualiti merdeka. sebelum ni dok kecoh pasal negara tak pernah dijajah. sekarang ni isu seks pulak yang dimerdekakan dan dikelolakan oleh geng LGBT.

L : Lesbian
G : Gay
B : Biseksual
T : Transexsual

lagi teruk kes ini telah melibatkan komen dari ahli politik kepartian. malas nak ambil port sangat pasal isu orang politik. cuma pelik ngan geng2 LGBT nih. geng2 diorang ni dari kaum mana? bangsa apa? agama ada ke tak? tak pernah baca sejarah ketamadunan?

satu hari tu aku pergi makan dengan beberapa rakan. dalam tu ada sekali rakan berbangsa cina. masa tu kami dok borak pasal isu kawen. tetiba si tony keluar isu pasal kawen sejenis. dia cakap satu hari tu dia terbaca surat khabar cina pasal pengumuman perkahwinan sama jantina. dia hampir pengsan katanya. "ini tarak bagus. ini macam budak-budak tengok boleh rosak fikiran. mana boleh perkara ini macam publish untuk orang awam"

giler lah diorang ni. dah lah wat perkara diluar kebiasaan norma kemanusiaan pastu nak babitkan manusia-manusia lain jugak. kalo lu orang nak wat hubungan sejenis dan berjenis-jenis sekalipun tak usahlah membabitkan orang lain yang tak terlibat. lu buat senyap-senyap sudahlah. tak usahlah nak umumkan atau nak tegakkan perkumpulan. [ini bukan ayat yang membenarkan perbuatan tersebut]

kekadang tu aku rasa naik malu pulak dengan ayam, itik, kucing, dan semua jenis haiwan. kenapa diorang yang tak berseluar, yang tak pernah ada bilik untuk berasmara, dan takde sape peduli tentang asmaradana diorang ni tak buat sesama gender. nape lah semua diorang yang bernama haiwan ni melempiaskan hawa nafsu kat gender yang berlainan. nape haiwan-haiwan ini tak memilih gender yang sama?

nape diorang rasa perlu sangat nak umumkan perkahwinan sesama diorang? nape perlu sangat perkumpulan diorang ini diiktiraf? apa kebaikan yang diperolehi dari pengiktirafan semua tu? nak kata leh hasilkan umat tak jugak, nak tambah bilangan rakyat untuk capai 70 billion umpama tunggu kiamat, apa yang diorang leh bagi atau sumbangkan? yang aku tahu diorang akan tambahkan dosa manusia lain, tambahkan kekeliruan manusia sejagat yang mempertahankan hak demokrasi, hak asasi manusia dan hak manusia dalam agama.

dah ler isu kemungkaran dan kemaksiatan berlainan gender semakin meningkat, ditambah pulak ngan geng sama gender pulak.. tetiba rasa nak nyanyi lagu "1 malaysia"

p/s: bila yang mudah dipersusahkan, yang bagus diperlekehkan, yang halal diharamkan, yang haram dihalalkan, yang melihat umpama buta, yang mendengar umpama pekak, yang merasa itu terus menderita, yang miskin terus miskin, yang kaya semakin kaya, yang bekerja terus diperah keringatnya, yang senyum ada maksud, yang masam memang sombong, yang bersedekah nak menunjuk-nunjuk, yang alim berlagak bagus, yang menulis terus dengan tulisannya, yang membaca terus dengan bacaannya, yang bertindak tiada siapa yang sanggup

No comments:

Related Posts with Thumbnails