i k l a n

Thursday, May 17, 2012

Hari rabu


Setiap hari rabu aku akan ke bandar batu pahat. Bertolak jam 6.30 petang dan akan sampai sana lebih kurang pukul 7 malam. Aku seronok datang sana, walaupun takde apa yang istimewa untuk aku santap, untuk aku lihat, malah takde juga sebarang hiburan nyanyian. Di sana mereka hanya menerima aku dan kawan-kawan. Kami sama-sama solat berjemaah dan kemudian kami sama-sama belajar mengaji. Walaupun mereka lebih berusia dari aku tapi kegigihan diorang untuk belajar itu yang membuat aku respek sama diorang. Ya..mereka pernah menyimpang dari dunia sebenar. Tapi mereka ada tekad kuat untuk kembali ke jalan sebenar. Mereka harus diberi peluang. Mereka harus ditunjuk jalan kembali. Agar mereka tidak tersesat lagi. Agar mereka ada peluang untuk menerima hidayah dari tuhan. Agar mereka rasa ada lagi kesempatan untuk bertaubat. Agar mereka rasa dekat dengan ilahi. Aku hanya mampu berdoa supaya Allah permudahkan urusanku untuk datang lagi di hari rabu depan dan seterusnya selagi mana Allah masih meminjamkan nyawa untuk aku.

No comments:

Related Posts with Thumbnails