i k l a n

Thursday, June 28, 2012

reaksi mereka

reaksi mereka-mereka bila tahu aku sakit

reaksi Dr n nurse:
awak ada keturunan yang kena penyakit ni ker? atau ada tak sedara mara, kawan-kawan or orang sekeliling awak yang kena camni?

reaksi abg nor (kawan):
kau ni banyak fikir sangat ni. ni kira dah makan dalam. so ko kena pastikan ko sentiasa tenang. jangan banyak fikir sangat

reaksi sidek (kawan):
orang yang sakit ni fikiran tak tenang dan berserabut. enta buat tak kisah jek pasal sakit tu. buat cam biasa, hepi-hepi n suka-suka

reaksi saleh (kawan):
enta lemah tu tandanya enta bakal jadi kuat lepas ni

reaksi kawan-kawan lain:
[1] shafakallah, moga diberi kesembuhan segera oleh Allah
[2] ini ujian ni. ko kena banyak bersabar
[3] engkau adalah antara orang yang terpilih
[4] tuhan sedang berbicara dengan mu
[5] terkejut dengar ko sakit...nak cuba perubatan jawa?
[6] erk...risau pulak dengar ko sakit
[7] ....... (tak terkata apa-apa)

yeah...reaksi korang tentunya akan memberi kesan kepada orang yang sakit. so hati-hati dalam memberi reaksi. berilah reaksi yang paling positif dan jangan lupa masukkan unsur empati moga orang yang sakit akan rasa bersama dan tidak keseorangan.

actually aku sangat bertuah sebab mempunyai rakan-rakan yang jenis energy giver. alhamdulillah aku dapat recover dalam masa beberapa hari saja. anyway...kepada yang risau. tak perlulah risau. sebab risau tu tak dapat membantu apa-apa. apa yang lebih penting adalah angkat tangan dan berdoa kepada Allah supaya dapat membantu proses penyembuhan orang yang sakit. insyaAllah

wallahualam

1 comment:

Ilmi Ahmad said...

beb, reaksi ana mana??? hehe..

Related Posts with Thumbnails