i k l a n

Monday, June 25, 2012

rutin baru

sejak disahkan penyakit aku, aku ada rutin hidup yang baru

pertamanya aku bangun tido antara jam 4 atau 5 pagi. kalo cuba tido lagi confirm takdapat

kedua, lepas dengar motivasi pagi dari ustaz ebit liew kat radio ikim, aku akan ke kampus. bukan pegi keje tapi pegi dok depan pusat kesihatan universiti. tunggu tepat jam 8 pagi aku pun masuk n pegi bahagian farmasi. kat situ jugak aku kena makan 3 setengah biji ubat yang besar n satu biji ubat kecik. owh yaa...aku kena bawa air botol sendiri.

ketiga, aku akan pegi bersarapan

kemudian, aku akan blur apa benda nak buat. kalo dah tak tahu nak buat apa. aku balik rumah jek. banyak lagi buku yang belum dihabiskan. tapi kalo baca buku, biasanya 2,3 muka surat n then aku akan tukar posisi dari duduk ke baring dan mata aku macam jadi sepet dan aku macam hilang entah ke mana n ...

bangun balik untuk makan tengahari, kemudian sambung lagi membaca dan pertukaran posisi berlaku lagi sekali dan bangun lagi untuk makan petang merangkap makan malam.

lepas solat isyak, aku pun mula tido. tapi tak dapat tido terus (mungkin sebab siang dah tido banyak), jadi aku pun berpusing-pusing sebelum aku hilang entah ke mana lagi sekali

p/s: kesan ubat yang aku makan menyebabkan pemikiran aku tak berapa bagus. erm..maksud aku, aku dah jadi cam pelupa (nauzubillah). ada sekali tu aku ingat dah buat benda tu, tapi sebenarnya aku tak buat pun. aku rasa cam aku telah berhalusinasi pegi buat benda tu..aduhh...parah tul laa

No comments:

Related Posts with Thumbnails