i k l a n

Wednesday, July 18, 2012

peluang conference index in scopus

dunia research arini, kalo setakat masuk conference dah takde nilai sangat dah. kalo masuk pun yang ada nilai impact factor. dalam banyak-banyak impact factor tu pulak orang lebih menilai yang ISI punya. kalo setakat scopus pun dah ada universiti yang membakul sampahkannya.

kalo nak ikutkan trend terkini dalam dunia research memang boleh jadi giler. hidup ni sentiasa mengejar sesuatu yang sentiasa berlari meninggalkan kita. last nanti, kita dapat n then kita pulak meninggalkannya (termasuklah kalo ketika itu kita meninggal dunia). boleh diumpamakan macam main bola jugaklah, punya lah diorang berlari ke sana sini untuk dapatkan bola, sekali dah dapat terus disepaknya ke tempat lain pulak. fuhhh...penatkan. itulah yang digambarkan dengan dunia. semua perkara yang kita kejarkan di dunia ni akan kita tinggalkan juga kecuali 3 perkara yakni ilmu yang bermanfaat, sedekah dan doa anak yg soleh. (kalo salah tolong betulkan)

sebenarnya aku dah pernah tulis entri pasal conference yang aku berminat untuk sertai tapi sudah ditakdirkan yang aku tetiba jatuh sakit ketika itu, maka tak dapatlah aku nak sertai sebabnya tarikh submission full paper telah pun tamat. tetiba aku dikhabarkan tarikh submission fullpaper telah dilanjutkan lagi hingga ke bulan ogos. waaaahhh...ini peluang baek untuk mencuba. walaupun aku dah dengar ada 2,3 paper kawan aku yang buat PhD kena reject. tapi bagi aku jangan kalah sebelum berperang. never try never know..!!

so kawan-kawan research yang lain yang berkaitan dengan bidang ni leh la join sekali yep 




ni lagi satu yang aku nak share, ini takde kaitan dengan aku pun. cuma tolong promote untuk pihak universiti aku.


p/s: aku dah cakap, sakit tu allah nak suruh aku rehat sebab dah sihat nanti aku kena kerja lagi kuat dari sebelum sakit. memang serius banyak kerja aku sekarang ni...ya allah permudahkan segala urusanku dan janganlah dipayahkan. amin

No comments:

Related Posts with Thumbnails