i k l a n

Wednesday, August 1, 2012

ragam

detik-detik menuju program ihya' ramadhan 1433H di batu pahat merangkap ragam-ragam sepanjang menjalankan usaha memberi sedikit sinar harapan buat insan-insan yang terpilih ini.

1) seorang ibu kepada salah seorang anak yatim menangis terharu bila anaknya mendapat jemputan menyertai program. beliau terharu bukan kerana sumbangan yang bakal diperolehi dalam program ini tapi dia menangis sebab anaknya dapat menyertai kursus penghayatan solat. sebenarnya dalam 2,3 hari sebelum tu dia baru terfikir untuk anaknya menyertai program seumpama ini. dan alhamdulillah doanya telah termakbul di dalam bulan ramadhan yang mulia ini..!!

2) penyertaan anak-anak yatim ini adalah melalui beberapa orang individu yang dilantik untuk mencari anak-anak yatim disekeliling kampung masing-masing. antara yang terlibat sama adalah persatuan wanita insani batu pahat

3) dalam keghairahan kami menjayakan program ini, ada anak-anak yatim yang terpilih tidak mahu menyertai program ini. target kami tetap mahukan 40 orang anak yatim. jadi kami usahakan juga pelbagai cara menggunakan semua contact yang kami ada untuk memastikan 40 orang anak yatim ada dalam program ini.

4) ada orang cakap anak-anak yatim musim ni memang kaya. ramai yang bagi sumbangan. tapi kami cakap balik, itu mungkin yang ada kat rumah kebajikan atau rumah persatuan. tapi kami ambil anak-anak yatim dari kampung yang tinggal dengan keluarga.

5) ada orang tanya juga, apa yang korang dapat dengan buat program ini semua? secara material memang kami tak dapat apa-apa. malah kami keluarkan kos kami juga. setakat ni kami dapat kegembiraan yang tak terungkap dengan kata-kata dan tak tertulis dengan ayat-ayat cinta.

6) disebabkan program ini merupakan program yang baik dan dilaksanakan di bulan yang mulia, maka kami buka juga peluang ini kepada sahabat-sahabat yang tak berkesempatan untuk melakukan seperti kami untuk turut sama menambah saham dana akhirat dan mengembirakan hati insan-insan terpilih ini.

No comments:

Related Posts with Thumbnails