i k l a n

Sunday, March 10, 2013

lapor diri

sesungguhnya hari ini aku bertekad nak update blog ni
hari ni lepas subuh aku dah tak tido walaupun tilam dan selimut tebal memanggil manggil
persekitaran yang sejuk dan damai juga seperti tak merelakan aku untuk menghadap komputer

ini semua dugaan

Ya..aku bertekad nak update blog ni sebab aku dah janji dengan beberapa orang nak share gambar dan pengalaman aku kat negara kangaroo. Banyak sebenarnya yang aku nak share tapi tapi tapi MASA dan SUASANA baru ni memang sangat menduga jatidiri aku untuk bertindak lebih efektif

Ya..aku terpaksa tidur lagi seusai subuh walaupun aku tahu ia tidak bagus untuk rezeki. Bak kata pepatah, kalo tidur lagi selepas subuh, rezeki mu hilang dipatuk ayam. Oh hoiiiii...malu aku dengan ayam. Tapi apa nak buat kalo dah subuh masuk jam 3 pagi dan subuh habis jam 5 pagi. itu semua waktu aku mula-mula sampai. sekarang agak okey sikit lah sebab waktu subuh dah agak lewat, selewat jam 4.30 pagi dan habis selewat jam 5.45pagi.

Ya selimut memanggil manggil tat kala aku cuba untuk tidak tidur selepas subuh. Pernah aku cuba untuk membaca beberapa surah seusai subuh, namun seusai membaca surah, aku terpaksa juga menarik selimut. Walaupun bukan lagi musim winter tapi sekarang ini musim peralihan dari summer kepada autumn (ohhh..teringat cerita autumn in my heart) tapi penangan ribut cyclone yang tak habis habis membaham bumi kangaroo ini, lebih lebih lagi dibahagian tanah permaisuri (queensland). Aku alah pada sejuk apatah lagi bila angin dan sejuk bergabung maka selimutlah yang jadi pengganti lemak badanku.

RUMAH

rumahku adalah sebuah rumah kayu, namun beralas simen dan karpet macam kat hotel. tapi disebabkan kitorang masih belum beli heater (sebab belum masuk winter lagi) maka tanggunglah kami dengan segala kesejukan setiap hari.

cuma hari ini aku dapat lawan lebih sikit, mungkin berkat azimat yang aku baca malam tadi seusai isyak dan sebelum tutup mata untuk aku buat segala urusan di awal pagi. Aku baca berulang ulang kali mohon dari kuasa yang kekal dan tidak mati. Nah pagi ini, seusai subuh dan baca surah surah, aku telah diizinkanNya untuk duduk menghadap komputer dan melaporkan diri aku yang telah berada di bumi kangaroo ini yang telah masuk SEBULAN lebih.

sekian untuk kali ini, esok hari aku cuba lagi untuk membaca mentera yang lagi dahsyat supaya entri esok akan lebih korang nantikan

laporan dibuat dari duke street, annerley, qld, aus 4103


No comments:

Related Posts with Thumbnails