i k l a n

Monday, September 20, 2010

Isnin pertama


Hari ni merupakan hari isnin pertama bekerja selepas bercuti panjang sempena menyambut hari raya idulfitri 1431H. Dah memang confirm ramai yang liat nak bangun ke pejabat atau melaksanakan kerja masing-masing. Maklumlah ada yang dekat seminggu asyik bangun lewat jek. Kat rumah aku pagi ni pun leh tengok betapa liatnya sorang-sorang nak bangun. Aku lak..?? Aku masa cuti raya hari tu memang lepas subuh dah tak tido balik sebab ada je keje nak kena buat. Habit tu dah terikut aku sampai aku balik Johor. Tapi kan ada juga rakan-rakan kita yang tiada istilah hari isnin untuk bekerja. Bagi mereka setiap hari adalah sama. Ada yang pagi-pagi duduk kat beranda rumah melihat gelagat jiran-jiran keluar bekerja. Alangkah bahagianya hidup begitu kan. Bila aku pun nak jadi cam orang-orang tu gak..??

[m]uhsync mengucapkan selamat kembali bekerja

p/s: skg aku kat office ni, entri ni dihantar untuk melatih otak berfikir setelah lama tak menulis

No comments:

Related Posts with Thumbnails