i k l a n

Tuesday, June 28, 2011

selamat ulang tahun kelahiran


Selamat menyambut ulang tahun kelahiran

Hari ini ulang tahun kelahiran aku. Yep..besday aku lah. Tapi kenapa lain macam je. Rasa macam sunyi sangat. Takde orang tahu kot. Ramai yang dah lupa. Takpun dah takde kepentingan untuk diucapkan lagi. Hanya maxis je yang ingat besday aku. Siap bagi hadiah free voice call lagi. Tapi semua number yang aku cuba call semuanya tak dapat. Hurm..mana diorang ni. Boikot aku punya besday ker apa. Ataupun apa yang aku plan telah pun terjadi. Apa yang telah aku plan..??

Sehari sebelum besday
Aku telah pun deactivate akaun facebook. Tujuannya nak tahu siapa yang betul-betul ingat besday aku. Aku nak tahu siapa kawan aku yang memang wat reminder besday aku. Ini suatu percubaan yang menyeronokkan. Bukannya nak menguji tahap kesetiakawanan tapi nak tengok diri ni memang mendapat tempat kepada seseorang atau tidak. Selain itu aku tak nak wall facebook aku penuh dengan ucapan “hepi besday”. Serabut aku nak scroll sampai bawah pastu nanti sampai notification kat email aku berjela-jela. (itupun la kalo ramai orang wish). Lagi pun aku nak manfaatkan wall aku tu untuk semua orang dengan perkara yang memberi manfaat dan berfaedah. Tak caya..?? tengok dan nilailah sendiri.

Hari besday
Masuk je pukul 12 mlm, memang takde satu pun message masuk. Pastu aku terfikir untuk buat call tapi disebabkan dah tengah malam rasanya takde sape yang sudi terima panggilan dari aku. So aku batalkan je hajat tu dan aku pun tido dengan lena sambil berperang dengan nyamuk. Bangun pagi dapat message pertama dari satu-satunya adik aku. Kemudian dapat pula wish panjang berjela dari junior aku. Sepanjang hari tu aku memang lepak kat rumah je. Malas nak keluar. Keluar pun pegi beli makanan. Nothing special. Aku cuba buat panggilan ke beberapa no yang ada dalam list phonebook aku ni. Namun sayangnya takde satu pun yang dapat. Semuanya tak dapat. Ish3..no yang lain pulak ramai yang guna line celcom. So memang tak dapek la den na call free. And last sekali dapat wat call anak sedara aku yang belajar kat darul quran. Budak tu pun bila aku wat call baru reti nak wish besday aku. Sebelah malam lak dapat wish dari salah sorang kawan satu sekolah dulu. Yang ni aku terkejut gak camne dia leh tahu besday aku. Dan last sekali aku dapat wish dari akak aku yang dok kat Templer Park. So hari ini aku dapat wish dari 5 orang sahaja. Thanx u very much. Sangat-sangat terharu.

Sebenarnya aku ni bukannya jenis teruja sangat nak sambut besday. Sejak dari dulu lagi tidak diasuh untuk menyambut besday pun. Lagi-lagi sekarang ni bila umur dah makin meningkat. Pastu bila aku dah mula jumpa sehelai uban kat atas kepala. Bila aku lihat kawan-kawan aku dah ramai yang kawen. Bila aku tengok anak-anak kawan aku dah mula membesar. Bila aku tengok kawan-kawan sedang menambah bilangan ahli keluarga dari sorang anak dah nak masuk dua. bila anak-anak kawan aku panggil aku uncle. Bila aku tengok orang tengok aku semacam jek. Bila aku disoal bila nak berumah tangga. Bila aku dah tak reti nak respon pada setiap soalan tu. Bila aku dah tak reti nak fikir lagi pasal setiap soalan tu. Bila aku dah tak rasa benda tu sebagai yang utama untuk aku. Bila aku aku tulis ni...aku tak tahu sampai bila nak habis. Cuma aku harapkan bila masa aku memejam mata, aku dapat satu kedamaian. Cita-cita aku Cuma untuk mendapatkan KEREDHAAN ALLAH SWT bila aku berada di sana nanti.

4 comments:

Tirana said...

Happy belated birthday... moga hidup sentiasa dirahmati Allah.

muhsync said...

thanx kak tirana for the wish :D

Anonymous said...

Selamat Hari Lahir.. Panjang umur murah rezeki aku doakan..


~MuzzamMiL~
insan misteri di alam maya..

Noor Amira Diana binti Jalani said...

walaupun lmbt wish...tp pape pun slmt hr lahir abg mohsein...moga tercapai semua impian y d idam2kn...may Allah bless U~~

Related Posts with Thumbnails