i k l a n

Tuesday, September 13, 2011

keje bila takde keje

dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani

wooaahhooo aku masih kat kampung :P

tapi hari ini merupakan hari last la. hari last untuk aku makan nasi dagang dan nasi kerabu. hari last untuk minum air manis-manis (maklumlah ore kelate ni suka minum n make benda yang manis). hari last untuk aku merasa kesejukan malam dan pagi hari. hari last untuk merasa kedamaian kehidupan. hari last untuk manjakan diri (setiap pagi ada orang tolong kejut, makan minum semua tersedia, mesin basuh pun fully auto, internet pun aji main dalam bilik je, xperlu fikir pasal bil, xperlu fikir nak keluar cari makan, xperlu fikir pasal nak cari pasal). hari ini aku kena packing balik semua barang keperluan untuk dibawa pulang. adoii..malasnyer..!! maklumlah petang nanti aku dah mula nak mendayung sampan (erk..ingat zaman dulu kala ker nak dayung sampan).

sebelum aku nak mula packing barang ni. aku nak pack blog ni jap. maklumlah mungkin lepas ni susah nak dapat online lagi. kalo-kalo dapat port wifi free pun mungkin tak dapat nak update blog pun sebab sibuk dengan urusan dunia yang lain. lagi pun aku tak nak tinggalkan blog aku dengan post busuk (inspirasi jamban). itulah ngada sangat nak wat post yang wenggggg. nak muntah dol bila aku sendiri yang baca..haha

okey..kali ini aku nak share antara keje yang korang leh buat bila takde keje. maklumlah sejak akhir-akhir ni aku tengok status kat fb banyak yang boring, ngantok dan tak kurang jugak yang merapu, melalak dan dan dan dan dan .. (sambung sendiri)

firstly korang leh try buat yang ni...


Try this, u'll discover something awesome:

1. Go to translate.google.com

2. Set translate from 'English' to 'Malay'
3. Type 'beatles'
4. Laugh


yang ni aku copy dari wall fb dorami chan. bagi credit skit.


selain itu korang leh cuba google nama korang sendiri. mula-mula cubalah google nama penuh anda. dan cuba buka link-link yang berkaitan dengan nama korang. mana tahu korang ni famous amos jugak orang nyer yang jadik bualan orang lain. kalo korang blogger lak. korang leh search korang nyer nick name, nama blog korang ker atau nama pena. mana tau ada orang bagi credit bila diorang menkopi and paste artikel atau gambar dari blog korang. 


masa tu korang leh la nak kembang semangkuk ke dua mangkuk atau tiga mangkuk. terpulang kepada tahap pengembangan masing-masing. selamat mencuba..!!


kat bawah ni hasil aku google nama penuh:



yang ni pulak bila aku google nick name aka nama pena lah:


memang aktiviti agak simple dan ringkas tp akan ambil masa yang lama sebab kena belek satu per satu link yang ada kaitan. 

okey..aku nak pegi packing barang. ada sape nak tolong. sila angkat hidung tinggi-tinggi..!!

No comments:

Related Posts with Thumbnails