i k l a n

Thursday, June 11, 2009

Pembuka Bicara..Menutur Kata..

Assalamualaikum wbt...

alhamdulillah, segala puji bagi Allah swt, selawat dan salam ke atas junjungan besar, nabi Muhammad saw. Syukur kehadrat Ilahi di atas kebesaranNya dan kekuasaanNya dapat saya memulakan kembali aktiviti yang sudah lama ditinggalkan. Suatu yang amat diminati suatu ketika dahulu, namun terpaksa ditinggalkan buat sementara waktu lantaran kesibukan meneruskan aktiviti seharian yang kian mencabar. Waktu ini bukanlah masa yang sesuai untuk saya memulakan hobi ini tapi jika dibiarkan labih lama maka blog ini akan lebih lama terperap tanpa kata dan bicara. diharapkan dengan kehadiran saya dalam dunia blog ini dapat berkongsi dengan sahabat-sahabat yang lain perkara-perkara baru untuk manfaat bersama.

kehadiran blog ini begitu bermakna bagi saya kerana ia bermula pada bulan jun. di mana bulan jun merupakan bulan yang paling saya sukai. sebabnya..? sebabnya adalah sempena bulan kelahiran saya :) sebelum ini saya sudah mempunyai sebuah blog melalui laman kenalan sosial (friendster). banyak coretan dan info berguna telah dimuat naik. sayang sekali sebab saya tak pandai untuk import semua hasil dari sana ke blog yang baru ini. namun begitu, saya telah "copy and paste" beberapa artikel berguna yang berkaitan dengan diri saya sekarang ini.

minat untuk kembali ke dunia blog ini lahir setelah membaca coretan dari web ustaz zaharuddin berkenaan bagaimana beliau menggunakan blog pada mulanya sebagai tempat untuk beliau berkongsi ilmu yang dipelajari disamping menambah kefahaman tentang apa yang telah dipelajari. apa yang lebih menarik, anak serta isteri beliau juga mempunyai blog. sedikit sebanyak telah memberi inspirasi kepada saya untuk turut sama terlibat dalam dunia siber ini.

pengisian dalam blog ini adalah pelbagai tetapi ia lebih meliputi topik bidang yang saya pelopori seperti bidang perancangan kewangan (unit amanah), motivasi, kejuruteraan (mekanikal dan automotif) serta akan diselitkan juga dengan coretan idea dan komen atau pendapat saya berkenaan isu-isu terkini.

akhir kalam...saya mengharapkan Allah swt memberi saya kekuatan serta ilham untuk terlibat dengan lebih serius dalam bidang ini. saya juga mengharapkan doa serta sokongan dari rakan-rakan sebagai motivasi untuk saya. saya akhiri kalam kali ini dengan ucapan salam buat semua. ASSALAMUALAIKUM wbt..





>>muhsync | 0177337842/0197317789<<

No comments:

Related Posts with Thumbnails