i k l a n

Friday, March 18, 2011

ke mana menghilang..?


sejak menajadi pensyarah part time ni memang tak dinafikan aku agak banyak keje yang perlu diselesaikan. Ditambah lagi dengan urusan-urusan kerja peribadi di luar yang menuntut aku untuk sentiasa berusaha membuat yang terbaek termasuklah menyampaikan kuliah yang terbaek kepada student ku. ini merupakan pengalaman yang best walaupun aku tak pasti lagi samada nak terus menceburi bidang ini atau sebaliknya.

ke"best"san menjadi pensyarah dan membuat kerja luar tergugat seketika dek aku diserang oleh gejala batuk dan demam. agak-agak dah nak masuk sebulan. masa demam tu aku rasa macam nak mati je dan masa tu gak memang rasa yang saat kematian tu dekat je dengan aku. so perlu sentiasa bersedia. begitulah betapa teruknya aku nyer demam. dalam tempoh sebulan yang lepas 2 kali aku kena demam yang sama..memang ujian dan penghapus dosa betol.

gejala batuk pula memang kritikal. seingat aku tak pernah pula kena batuk begini teruk. saat yang paling teruk adalah bila aku cakap sepatah kemudian akan disambung oleh batuk 2,3,4,5,9...99x patah batuk. Maksudnya memang aku tak leh bercakap. bercakap je batuk. bayangkanlah ujian aku masa tu, kerja aku semuanya melibatkan bercakap (bersyarah dan memberi khidmat konsultasi). Sale aku bulan lepas merudum..!! leader aku bising. kuliah aku terpaksa tangguhkan. tak tahan sangat pegi klinik. disebabkan batuk aku ni sudah melebihi 2 minggu, prosedur mengkehendaki aku menghantar sample kahak selama 3 hari berturut-turut. result analisis akan keluar dalam masa seminggu. Orang kat klinik cakap kalo result kahak tu positive (ada virus dll) diorang akan panggil aku balik. tapi sekarang ni dah lebih berminggu-minggu dah.
batuk pun masih ada tapi tidak terlalu kritikal seperti di tahap awal aritu.

sekarang ni aku sibuk menyiapkan soalan final exam untuk student-student aku. pergh...memang mencabar kreativiti aku untuk membina soalan. di samping tu aku tengah menyiapkan bahan kuliah yang terakhir untuk turn aku (aku gilir-gilir bagi kuliah ngan kawan).

secara ringkasnya aku leh cakap keje-keje lain yang sebelum ni aku dok sibuk cari tu memang terpaksa diketepikan dulu. utamakan yang lebih utama.

p/s: ya allah jika kehidupan ini lebih baek untuk aku maka hidupkan dan panjangkanlah umurku, jika kematian itu lebih baek untuk ku maka matikanlah aku dalam keadaan iman yang sempurna. amin

No comments:

Related Posts with Thumbnails