i k l a n

Monday, March 28, 2011

u kick or u'll kicked



sedih giler, satu hari aku balik kerja. kawan aku datang tunjuk sehelai surat. dalam surat tu menyatakan bahawa kawan aku tu diberhentikan kerja dalam tempoh sebulan dari tarikh surat tersebut.

Aku tak tahu nak bagi respons camne. Apa yang terkeluar dari mulut aku adalah "biasalah hidup ni, kalo kita tak tendang orang, orang akan tendang kita". Ini merupakan hukum alam yang ada timbal balik atau boleh dikatakan sebagai pasangan (lelaki dan perempuan, putih dan hitam dll)

kejelasan tentang matlamat hidup atau melakukan kerja juga penting. Kita tidak seharusnya terlalu ego dan begitu selesa dengan kehidupan yang kita lalui sekarang ni. Memanglah cara diberhentikan kerja itu agak kejam dilaksanakan oleh pihak yang memusuhi kawan aku tu tapi kita kena ingat juga itu juga merupakan suatu ujian wat diri kita. Tak usahlah nak menuding jari mencari salah orang sangat sebab setiap kali kita menuding satu jari kepada orang, pada masa sama ada lagi empat jari yang menuding ke arah diri sendiri.

p/s: kalo dah tau tempat tu bermasalah dan kita tak boleh kawal masalah tersebut baiklah kita yang reject tempat tersebut awal-awal. Bila kita tak reject, diorang lak yang reject kita. kan dah buruk rekod kita

p/s: nasib baek ler member aku tu wat saving every month ngan public mutual. adalah duit untuk backup sementara nak dapat kerja baru :D

1 comment:

Anonymous said...

ha..naseb baek ade saving...boleh relax2 jap,sementara cari keje baru...

Related Posts with Thumbnails