i k l a n

Sunday, April 24, 2011

MY PASSION



Kalo ada sesape bukak aku nyer wall kat fb memang akan dapat info-info dan perkongsian tentang tips perancangan kewangan. Namun ada orang yang salah sangka rupanya. Ada orang cakap aku ni melebih-lebihkan soal keduniaan..!! kekadang tu tercengang gak aku bila ditegur sebegitu..

Biasanya aku jawab camni sahaja, bagaimana nak ke akhirat kalo takde dunia. Dunia ni kan ladang akhirat. Tempat kita bercucuk tanam dan akhirat nanti kita menuai hasil. Lagi pun hari ini tidak boleh tidak kita memang menggunakan duit. Mungkin beberapa abad lagi kita masih menggunakan duit. Duit ni pulak merupakan suatu yang pelik dan ajaib sebabnya ada orang boleh hidup senang lenang serta goyang kaki jek hidupnya, ada yang jadik giler kerananya dan ada yang boleh bunuh diri dan sanggup membunuh malah kerana duit juga kita boleh masuk NERAKA JAHANAM..!! nauzubillah

Mengapa semua ini berlaku? Sebabnya kita melihat duit ini sebagai suatu kuasa yang dapat membantu kita mencapai apa yang kita hajati. Sedangkan kita lupa bahawa kita yang telah bersusah payah untuk mendapatkannya dan bila duit itu berada di tangan kita dengan senang kita memberikan duit tersebut kepada orang lain!!

Inilah tugas aku sekarang ini untuk mendidik orang sekeliling ku sentiasa mengurus duit dengan sebaik mungkin dan bagaimana duit yang kita perolehi itu dapat memberi pulangan semula kepada kita. Bunyinya macam mustahil namun ia merupakan suatu yang logik bila aku terangkan secara terperinci. So korang jangan segan-segan untuk bertanya dan mendapatkan khidmat aku secara percuma dalam membuat perancangan kewangan untuk diri sendiri. Just ask me for it.

Segala perkongsian aku tentang kewangan adalah sebagai suatu perkongsian berguna untuk kalian, dan yang lebih penting ia untuk diri aku sendiri. Dan lagi-lagi penting ia adalah kerjaya aku sekarang. Aku perlu mendalami, memahami serta mempraktikkan dalam kehidupan. Ia merupakan usaha untuk memastikan aku sentiasa bersemangat untuk berjaya dalam kerjaya aku sekarang ni. Aku tidak menceburi business ini main-main. Aku betul-betul serius dan aku akan buat dengan bersungguh-sungguh..!!

p/s: susah untuk puaskan hati semua orang, walaubagaimana pun selagi mana perkara yang kita lakukan ini difikirkan bermanfaat untuk diri dan orang sekeliling maka selagi itu kita teruskan. Biarlah Allah yang menilai sejauh mana ia dapat dimanfaatkan di akhirat kelak

No comments:

Related Posts with Thumbnails