i k l a n

Thursday, April 28, 2011

naik motor besar


sabtu lepas (23 april) aku ke JB kononnya nak wat aktiviti sale la. tapi lain lak jadi nyer. biasalah ku sangka panas hingga ke petang rupanya hujan ditengah hari. memang betul2 hujan beb masa tu. aku pun terpaksa pindah port lepak ke KFC kat area bandar dato' onn tu. so lepak kat sana utk bertenet je pun. pastu tetiba kena bagi training kat newbie group kitorang. dia dah lama join tapi tu la action mungkin kureng so takde sale sampai ke sudah. jadi aku pun tunjuklah camne praktis nak buat sale. kebetulan pada masa tu dia bawak tunang. so apa lagi tunang dia la jadik mangsa aku nyer prospek client. Aku pun tunjukkan lah segala kemahiran aku dalam bidang sale ni. and the result...tunang budak tu confirm nak melabur next month. kiranya close sale la aritu. sale tu bagi kat bdk newbie tu la. hepi giler dia. itu satu citer laa..

pastu kitorg ke rumah sorang member ni. mula-mula masuk umah dia mmg terkezut berukss. apa tak nyer. sebesar-besar motor dok tengah2 ruang tamu rumah. serius aku cakap motor tu besar. 1000cc wa cakap lu. tengok ler gambar atas tu. pinjam bergaya jap. tuan nyer motor ni engineer design kapal. merupakan client kepada faizul. yang tak leh blah tuan punyer motor tu nak join kitorg jadik UTC gak. so pendek citer aritu faizul dapat sale n dapaat lagi consultant baru.

citer pasal motor besar ni, aku memang minat giler beb. bukan minat apa laa.tp minat pada kelajuan. takpe..arini gua tumpang naik orang nyer dulu. nnt gua nak beli gak sebijik. serius wa cakap. gua mmg dh lama bercita-cite. tp yang gua takleh blah bila dia dia tunjuk road tax rm350. pastu dia cakap sekali tukar tayar rm800..!!!

p/s: tetiba aku rasa cam kena pikir balik cite-citer nk beli motor besar. erm..lg pn motor tu besar sgt. tak padan sgt ngan aku ni..hehe

No comments:

Related Posts with Thumbnails